Camouflagetherapie

dc_2024_20kleuren_20werkpaletSoms kun je last hebben van verkleuringen in de huid. Hierbij kun je denken aan te lichte plekken in de huid, dit heet hypopigmentaties, dan kan er te weinig pigment in de huid aanwezig zijn of hyperpigmentaties, dan is er plaatselijk teveel pigment in de huid aanwezig. Maar ook rode verkleuringen (verwijde bloedvaatjes) in de huid kan erg storend zijn.
Om tijdelijk een oplossing te kunnen bieden kan er gekozen worden voor camouflagetherapie. Dit is een therapie om met professionele huidmake-up de huid egaal te krijgen. Er wordt een kleur bepaald om de ”gezonde” huid na te bootsen door middel van kleuren te mengen.
Zo ontstaat er een kleur die goed bij jouw eigen huidskleur past en kun je zo jouw huid camoufleren. De producten waarmee gewerkt wordt is water en enigszins veeg vast. Zo kan er mee gezwommen worden en loopt het niet uit bij transpiratie. er worden producten bijgeleverd om het goed te fixeren zodat je verzekerd bent dat het de gehele dag blijft zitten. cropped-almond.jpg

Deze behandeling, consult en productenkunnen worden vergoed vanuit de aanvullende verzekering, kijk hiervoor in de polisvoorwaarden.